Μπορείτε να ενημερωθείτε για τους Εκπαιδευτικούς Ομίλους που λειτουργούν στο σχολείο.

Με βάση την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 102939/ΓΔ4/2022-ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022, στο σχολείο μας για το έτος 2023-2024 λειτούργησαν δύο  Εκπαιδευτικοί Όμιλοι.

  • Όμιλος Σχολικής Βιβλιοθήκης

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΟΜΙΛΟΥ: «ΒΙΒΛΙΟ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ-ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ»
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΑΡΒΑΝΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ –ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ Η ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ:
ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ΕΛΕΝΗ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ

Στον Όμιλο συμμετείχαν παιδιά από την Α΄ και Β΄ Τάξη του Λυκείου μας τα οποία επέδειξαν ζήλο, θέληση, υπομονή, επιμονή και κυρίως αγάπη για την υλοποίηση  του κοινού στόχου της διαμόρφωσης ενός σχολικού χώρου σε σχολική βιβλιοθήκη. Ο Όμιλος τοποθέτησε τους μαθητές στο κέντρο της δημιουργικής διαδικασίας καθώς οι ίδιοι , κάθε Παρασκευή μεσημέρι, σχεδίασαν, συλλογίστηκαν, συνέθεσαν, συνεργάστηκαν, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν. Ο Όμιλος μάλιστα  θα συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά με την ολοκλήρωση της μαθητικής προσπάθειας.

Τη φετινή χρονιά οι μαθητές αρχικά προγραμμάτισαν και σχεδίασαν ένα χρονικό ποιοτικό πλάνο, το υλοποίησαν, το αναστοχάστηκαν και όπου έκριναν οι ίδιοι – σε συνεργασία με τους καθηγητές οι οποίοι είχαν αποκλειστικά παιδαγωγικό και συμβουλευτικό ρόλο – το επανασχεδίασαν, το τροποποίησαν και το βελτίωσαν. Οι μαθητές καθάρισαν επιμελώς τον χώρο, μετέφεραν μεταλλικά ράφια από άλλο χώρο του σχολείου τα οποία απολύμαναν και συναρμολόγησαν και επέλεξαν βιβλία ποικίλων κατηγοριών, τα οποία την επόμενη χρονιά θα κατηγοριοποιηθούν και θα αριθμηθούν. Η εικαστική παρέμβαση με τοποθέτηση καλαίσθητων και ποιοτικών πινάκων ζωγραφικής στους τοίχους παράλληλα με την υλικοτεχνική υποδομή του χώρου προσέθεσε φως και ζωντάνια. Η βιβλιοθήκη θα αποτελέσει γνωστικό, παιδαγωγικό και συναισθηματικό ορόσημο  για το σχολείο καθώς είναι μια δημιουργική γωνία συγκέντρωσης και έμπνευσης για τους μαθητές και επιπλέον μία προστατευτική ασπίδα  από άλλες επιβλαβείς μαθητικές συνήθειες.

Όσον αφορά τα παιδιά που αποτελούν τη ψυχή του Ομίλου αποκομίζουν σημαντικά και πολυποίκιλα μαθησιακά οφέλη και δεξιότητες – γνωστικά, ψυχικά, συναισθηματικά, κοινωνικά :

–   Ανέπτυξαν πρακτικές συνεργασίας, αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης

–   Ανέδειξαν την κοινή προσπάθεια για τον κοινό σκοπό της θεμελίωσης της βιβλιοθήκης

–   Προώθησαν το διάλογο ως θεμέλιο λίθο της προσπάθειας

–   Καλλιέργησαν την κριτική, συνθετική και παραγωγική σκέψη ξεπερνώντας δυσκολίες και εμπόδια

–   Προέβαλλαν την καλαισθησία, την αξία και τη σημασία ενός ποιοτικού βιβλίου

–   Ανέδειξαν τις καλές πρακτικές του διαλόγου και της συλλογικότητας

–   Ανέπτυξαν την αυτοπεποίθησή τους, την αυτοεκτίμησή τους και τον αυτοέλεγχό τους

–   Απέκτησαν κοινωνικές δεξιότητες – κουλτούρα συνεργασίας, κοινής προσπάθειας, συμμετοχικότητας και κοινής επίλυσης προβλημάτων – που θα τις μεταφέρουν και στην καθημερινότητά τους ως ενεργοί πολίτες

–   Και το σημαντικότερο από όλα , Εμπνεύστηκαν και Δημιούργησαν  μέσα από διερευνητική  σκέψη, συλλογιστική πρακτική και κυρίως μέσα από νεανικό ελεύθερο πνεύμα – μακριά από αγκυλώσεις και περιορισμούς.

Οι μαθητές/τριες του ομίλου: Ηλίας Τζουμερκιώτης, Σωκράτης Τριανταφυλλίδης, Πέτρος Κοιλιάρης, Πολυξένη Βογιατζή, Κυριακούλα Κοντοράβδη, Ευγενία Λάσκαρη, Χαράλαμπος Αλοϊζι, Βασίλειος Γεώργας, Βασιλική Λουπατσάρη.

Ευχαριστούμε πολύ τον ξυλουργό του δήμου Αγίας Βαρβάρας κ Γεώργιο Βοσκάκη για την πολύτιμη βοήθεια στην κατασκευή των ραφιών

Το έργο της αγαπημένης και αείμνηστης καθηγήτριας και συγγραφέας του σχολείου μας, κας Θεοδώρας Τσορώνη, διακοσμεί τον χώρο της βιβλιοθήκης

Η νέα βιβλιοθήκη του σχολείου μας, δημιούργημα των μαθητών του ομίλου

 

  • Όμιλος Ρητορικής Τέχνης και Δημιουργικής Γραφής

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΟΜΙΛΟΥ: «ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ»
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
ΨΑΡΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ

Στον Όμιλο δήλωσαν συμμετοχή εξαρχής 6 μαθητές/-ιες οι οποίοι/-ες συμμετείχαν στις συναντήσεις και στις δράσεις του Ομίλου. Οι στόχοι του Ομίλου ήταν οι μαθητές:

–  Να γνωρίσουν τη δύναμη του λόγου

–  Να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο

–  Να καλλιεργήσουν το γραπτό λόγο με ασκήσεις δημιουργικής γραφής

–  Να αξιοποιήσουν δημιουργικά το χρόνο τους με θεατρικό παιχνίδι

–  Να αναπτύξουν ικανότητες πειθούς και δομημένου λόγου

Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι εβδομαδιαίες δραστηριότητες του ομίλου

Στα πλαίσια της Ρητορικής Τέχνης:

1η Εβδομάδα: Παιχνίδια Γνωριμίας με τη Ρητορική Τέχνη

2η Εβδομάδα: Παιχνίδια Γνωριμίας με το Ακροατήριο

3η Εβδομάδα: Παιχνίδια Νοηματικής Ανάγνωσης

4η Εβδομάδα: Παιχνίδια Νοηματικής Ανάγνωσης: Πώς διαβάζω μεγαλόφωνα

5η Εβδομάδα: Παιχνίδια Νοηματικής Ανάγνωσης: Πώς χρησιμοποιώ τη φωνή μου

6η Εβδομάδα: Παιχνίδια Νοηματικής Ανάγνωσης: Πώς διαβάζω μπροστά σε ακροατήριο

7η Εβδομάδα: Παιχνίδια Νοηματικής Ανάγνωσης: Πώς διαβάζω ποίημα

8η Εβδομάδα: Παιχνίδια Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας

9η Εβδομάδα: Επιχειρήματα που βασίζονται σε Υποθέσεις

10η Εβδομάδα: Επιχειρήματα Πολιτικού Λόγου

11η Εβδομάδα: Προσομοίωση Αγώνων

Στα πλαίσια της Τέχνης της Δημιουργικής Γραφής:

12η Εβδομάδα – 15η Εβδομάδα:  Δράση για το Σχολικό Εκφοβισμό

 

16η Εβδομάδα – 19η Εβδομάδα: Δράση για το Κάπνισμα

Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές του σχολείου μας για τη συμμετοχή τους στις δράσεις των Ομίλων και κυρίως για τον πολύτιμο χρόνο που αφιέρωσαν από τα διαβάσματά τους και τον ελεύθερο χρόνο τους!